Popis kurzu
Učitelé se na seznámí a prakticky si vyzkoušejí aktivizující metody (koncepce prof. Hejného), které lze zařadit do výuky geometrie na 1. stupni ZŠ. Často slýcháme, že geometrii se v matematice nevěnuje dostatečný prostor. Na praktických příkladech si ukážeme, které úlohy z 1. a 3. ročníku vedou děti k rozvoji geometrického myšlení a prostorového vnímání. Vysvětlíme si, které činnosti a prostředí připraví děti k tomu, aby ve vyšších ročnících bez problémů zvládly i klasické geometrické úlohy. Všechny tyto metody slouží k rozvoji prostorového vidění, k orientaci v rovině a prostoru.
Moduly: Geometrie a její zařazení v matematice geometrická prostředí a jejich úskalí Hry v geometrii, dřívková geometrie Diskuse a výměna zkušeností
Vzdělávací cíl:
Účastník si prohloubí znalosti a zkušenosti v netradičním pojetí výuky s využitím prvků činnostního učení. Učitelé by měli být schopni aplikovat tyto postupy ve výuce a docílit efektivnějšího rozvíjení klíčových kompetencí žáků.